Ich arbeite mit dem Dragon 11.5. Premium seit fast einem Jahr. Ohne Probleme. Vor 4 Tagen stürzt Dragon ab und seitdem startet er nicht mehr durch. Nur noch das Titellogo wird angezeigt. Ich habe schon ein dutzendmal alles de-installiert und neu-installiert. Es rührt sich nichts.
Deinstallieren Sie Dragon noch einmal, über die Systemsteuerung und mit aktiver Internet-Verbindung, um die Aktivierung zu erhalten, führen Sie danach das Remover-Tool aus (Link siehe unten), starten Sie den Computer neu und installieren Dragon noch einmal. Die Benutzerprofile würde ich löschen und neu anlegen.
Dragon Professional 16 auf Windows 10 Pro und Windows 11 SpeechMike Premium (LFH3500); Office 2019 Pro + Office 365 (monatliches Abo) HP ZBook Fury 17 G8 - i7-11800H - 24 MB SmartCache - 32 GB RAM - 1 TB SSD
Vielen Dank; aber es hat nichts genützt!. Alles so gemacht; trotzdem startet nur das Bild und .....ende! Was kann ich noch machen?
Zitat von schumi_bonnIch arbeite mit dem Dragon 11.5. Premium seit fast einem Jahr. Ohne Probleme. Vor 4 Tagen stürzt Dragon ab und seitdem startet er nicht mehr durch. Nur noch das Titellogo wird angezeigt. Ich habe schon ein dutzendmal alles de-installiert und neu-installiert. Es rührt sich nichts.
Can you open your task manager and go to the Processes tab. Look for a process called agent.exe and then kill the process. Then try to reload Dragon. Also try this when you have the splash screen on the display with Dragon locked up, that is leave the splash screen as it is then go and end the agent.exe process.
Presuming that Dragon then loads your user profile, close your profile from the Profile menu (do not close Dragon). Once you have closed your profile go to Tools | Administrative Settings and remove the checkmark form "Check for Updates" (I think this is on the miscellaneous tab). It should then work okay.
if you are not sure how to open your task manager then right click on the taskbar and then choose task manager.
One other method to fix this problem while leaving Dragon to check for updates each time it loads is to try the following:
Start Internet Explorer 9 and go to Tools > Internet Options > Privacy Tab
Click the Sites button to open the "Per Site Privacy Actions" dialog.
In the "Address of website:" field enter "scansoft.com" and click the "Allow" button. You should now have an entry in the list for scansoft.com that says "Always Allow". Click Ok, and Ok again to close the Internet Options. Close out IE9.
Zitat von monkey8Can you open your task manager and go to the Processes tab. Look for a process called agent.exe and then kill the process. Then try to reload Dragon. Also try this when you have the splash screen on the display with Dragon locked up, that is leave the splash screen as it is then go and end the agent.exe process.
Presuming that Dragon then loads your user profile, close your profile from the Profile menu (do not close Dragon). Once you have closed your profile go to Tools | Administrative Settings and remove the checkmark form "Check for Updates" (I think this is on the miscellaneous tab). It should then work okay.
if you are not sure how to open your task manager then right click on the taskbar and then choose task manager.
Thank You. It runs now.
One other method to fix this problem while leaving Dragon to check for updates each time it loads is to try the following:
Start Internet Explorer 9 and go to Tools > Internet Options > Privacy Tab
Click the Sites button to open the "Per Site Privacy Actions" dialog.
In the "Address of website:" field enter "scansoft.com" and click the "Allow" button. You should now have an entry in the list for scansoft.com that says "Always Allow". Click Ok, and Ok again to close the Internet Options. Close out IE9.