irgendetwas ist bei mir zerschossen - seit eben gerade will Dragon plötzlich nicht mehr starten. Sobald das Programm versucht, die Sprachdateien zu laden, kommt die Fehlermeldung "Dragon Naturally Speaking funktioniert nicht mehr ..." und es wird geschlossen.
Gibt es irgendetwas, was man versuchen kann, ohne komplett neu zu installieren? Ich nehme an, bei einer Neuinstallation ist mein ganzer angesammelter Wortschatz futsch, oder? Wie würdet ihr vorgehen?
Die Version ist 11.5 Premium.
Danke und Gruß - Christian
Dragon Professional Individual Version 15.30.000.006 - Windows 10 Pro (10.0.17134) - Microsoft Office 2016 (32bit) - Mikrofon Plantronics BT300 - AMD Phenom II X6 1055T - 16 GB RAM
Können Sie Dragon starten, ohne das Profil zu laden?
Gruß, RW
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Dragon Professional 16 auf Windows 10 Pro und Windows 11 SpeechMike Premium (LFH3500); Office 2019 Pro + Office 365 (monatliches Abo) HP ZBook Fury 17 G8 - i7-11800H - 24 MB SmartCache - 32 GB RAM - 1 TB SSD
welcome to the forum and please excuse me replying to you in English, if you need a translation then please just ask or alternatively use Google translation.
I am relying on the Google translation from German to English but it sounds like you have a damaged user profile, in the first instance you should use your backup user profile. You will find your profile at the following location (with Windows Vista and Windows 7)
C:ProgramDataNuanceNaturallySpeaking11Users
You will find various folders in this location, one of the folders which is called "Current" (at least in English) you should rename as "Current_Old" and another folder called "Backup" you should rename as "Current".
Dragon Professional Individual Version 15.30.000.006 - Windows 10 Pro (10.0.17134) - Microsoft Office 2016 (32bit) - Mikrofon Plantronics BT300 - AMD Phenom II X6 1055T - 16 GB RAM